23.07.2012. | |

VITER - Springtime
VITER
Springtime
Folk'N'Dustrial
Casus Belli Musica (2012)

Ukrajinski bend Viter je 2010. godine objavio svoj prvi EP „Dzherelo“ koji je imao odličnu prođu kod slušaoca i kritičara u celom svetu, te smo svi jedva iščekivali njihovo naredno izdanje. Krajem juna najzad smo dočekali da na svetlost dana izađe drugi studijski album „Springtime“. Ko je preslušao „Dzherelo“ sigurno će primetit da se za dve godine puno toga promenilo u Viter ekipi. Pre svega, drastična promena muzičkog stila i imidža. Od klasičnog folk metala koji je dominirao na prvom albumu, situacija se na drugom okrenula za 360 stepeni. Na njemu možemo čuti sasvim novi zvuk koji su članovi okarakterisali kao „Folk'N'Dustrial“, a sami opisuju svoju muziku kao „mešavinu moćnih gitarskih rifova, zaraznih i omamljujućih melodija sa folk uticajem koji je drugačiji od prethodnika, ali još uvek sa veoma posebnim stilom.“ Da li treba da budemo iznenađeni ovakvom naglom promenom? Definitivno, da. Negativno iznenađeni? Nikako! Već posle prvog slušanja stvaraju se simpatije prema ovom izdanju i možda će samo najzagriženijim fanovima novi album zvučati kao promašaj, a ne bi trebalo da bude tako. Još jedan novitet je taj da su svi tekstovi na engleskom, za razliku od prvog albuma gde je sve otpevano na maternjem jeziku. Izdvajam numere „Springtime“, „Marichka“ i „Cold and Frozen“ kao favorite. Ukoliko još niste slušali ovaj sastav, moja vam je preporuka da to što pre uradite. Uostalom, oni su odličan primer da i pored eksperimentisanja u muzici i potpune promene stila ne srljaju u propast, već zadržavaju kvalitet i kreativnost da naprave odličan album koji neće razočarati slušaoce. I ko zna? Možda ćemo ih u budućnosti slušati u nekom sasvim drugačijem fazonu, a možda će se vratiti svojim počecima koji su ih proslavili. Očigledno je da im sve ide od ruke!

Autor: Maša Polić