09.07.2012. | |

ANATHEMA - Weather Systems
ANATHEMA
Weather Systems
Progressive Rock
Kscope/The End Records (2012)

Zaista je neobično zamisliti da je bend kao što je Anathema, koji se trenutno ponose velikim post/progressive kompozicijama i grandioznim melodijama, započeo svoje korake pod nekim totalno drugačijim svetlom death/doom metala. Pretpostavljam da je u pitanju evolucija usled nadograđivanja svojih ličnosti tokom godina i potreba da se bude emotivan bez toliko sumornih prikaza. Bend je zaista pokazao svoj iskorak u ovom stilu sa prošlim albumom „We're Here Because We're Here“, a sa ovim koji je deveti po redu, „Weather Systems“, ga je skoro usavršio i upustio se u potragu za prevazilaženjem granica muzike kao umetničke forme. Nema poente analizirati svaku pesmu posebno, jer bi to zaista bila nepravda prema celini koju naše uši treba da upiju i proslede ka središtu našeg bića. Ako moram, rekao bih da su dvojac „Untouchable, Part 1“ i „Untouchable, Part 2“ zajedno sa „The Gathering of the Clouds“ i „Lightning Song“ definitivno neki od najboljih Anathema momenata ikad. Prisutna je jedna dirljiva zrelost u ovim pesmama. Istaknut zvuk akustičnih gitara, anđeoskog vokala i orkestarskih elemenata sprečavaju pojavu žešće amosfere tokom celog albuma, jer je u celini album miran, i daju mu jednu auru vedrine. Mračne i mirne klavirske melodije vode zvuk, a vokali Vincent-a Cavanagh-a ih prate besprekorno, kojima se pridružuje i prelep ženski glas Lee Douglas čiji solo delovi su jedni od najboljih trenutaka na ovom albumu, te ona vokalno zaista blista. Jedina mana ovog izdanja je u tome što veoma brzo počinje sa ređanjem ovih epskih pesama kao da je bend što hitnije želeo da ih prikaže, a mirna druga polovina albuma ne dostiže taj nivo kvaliteta. Samo da se redosled pesama postavio kako treba album bi imao prirodniji tok, onako kako se i očekuje. „Weather Systems“ pokazuje da bend napreduje na dva fronta, moćnom emotivnom materijalu i više nego očigledno progresivnoj stazi na kojoj se nalaze. Pokretački je, izazovan i neverovatno lep, poslaće jezu niz kičmu slušaocima i lako može da se svrsta u jedan od boljih albuma koje će čuti u ovoj godini.

Autor: Boris Džinić