06. Death Is The Beginning
07. The Ghost
08. In Torment
09. Agnus Dei
10. The Colours Of The Cosmos
11. Apprentice Of Death

Iako je ovo jedan čvrst, kvalitetan, zanimljiv i idejno konkretan album, pomalo zaostaje za prethodnikom koji je u celosti fantastično osveženje melodeath scene. Pouka izvučena iz albuma je da treba da poštujemo svet u čijem postojanju predstavljamo samo kratku iskru. I uz to slušajmo divnu moć muzike.

Iz nekog razloga veoma volim post-apokaliptičnu tematiku, kako u književnosti i na filmskom platnu, tako i u muzici volim kada se neko kvalitetno pozabavi ovom temom skršenog i iščašenog sveta u čiji zagrljaj neminovno srljamo svakodnevnim nazadovanjem na globalnom nivou. Nazadujemo u nepoštovanju planete na kojoj imamo puku sreću da postojimo, u uništavanju osnovnih principa prirode, u ubijanju svake iskre ljudskosti koja čuči u nama.

Ovu ideju odlično su prikazali MORS PRINCIPIUM EST novim albumom "Embers Of A Dying World" i zaista smo kroz ovih 11 numera u stanju da sagledamo put jednog umirućeg sveta od njegovog postanka okupanog sunčevom energijom, pa sve do prekrivanja i potapanja u potpunu tamu gde je smrt samo početak svih muka kroz koje uz pomoć duhova, demona i ostalih pomoćnika smrti konačno možemo da sagledamo sve boje kosmosa i do čega smo doveli ovaj svet. Ovo je ukratko i opis svih pesama šestog studijskog albuma ovog sjajnog finskog melodic death metal benda, koje prikazuju proces uviđanja i priznavanja grehova koje je ljudska vrsta počinila odigravši najznačajniju ulogu u uništenju sveta, dok ipak one najsitnije varnice ostaju da sijaju do kraja i verovatno nikad neće ni biti ugašene. Bar je takvo moje tumačenje celokupne ideje albuma proizašlo iz preslušavanja ovih pesama. Fantastična i inspirativna ideja.

Međutim, hajde da ga sagledamo sa muzičkog aspekta koji je nešto slabiji od prošlog izdanja "Dawn Of The 5th Era", koje je bez premca jedno od najboljih melodic death metal izdanja u poslednjih nekoliko godina. Sam uvod albuma nije toliko moćan kao na prethodnicima i to nije nužno loše, samo vas ne privuče odmah na prvi ton. Ovo tonsko koplje, koje vam se zariva direktno u grudi i pumpa vam srce adrenalinskim muzičkim udarom, dolazi odmah sa "Reclaim The Sun". Bez oklevanja bend odmah, pa i nadalje, kreće sa kombinacijom agresije i melodije, refreni su pamtljivi i lako vam se zakače za uši, rifovi su masni i agresivni, dok melodije po kojima su prepoznatljivi zvuče odlično kao i uvek. Ima tu još odličnih numera koje vas bacaju kroz teške rifove i kupaju vas u divnim melodijama, kao što su na primer "The Ghost", "Into The Dark" ili "Masquerade", dok je možda i najbolja numera na albumu "Death Is The Beginning", koja sa predivnim dodatkom ženskih vokala koje izvodi Christina Marie vrlo lako ulazi u kategoriju najbolje napisanih pesama u kompletnoj MPE diskografiji.

Iako je ovo jedan čvrst, kvalitetan, zanimljiv i idejno konkretan album, pomalo zaostaje za prethodnikom koji je u celosti fantastično osveženje melodeath scene. Međutim, kako ovaj žanr već neko vreme tapka u nekoj vrsti čudne bezidejnosti, svaki MPE album moramo čekati kao iskru koja će mu dati dozu svetlosti. I ovog puta su tu varnicu pustili iz svojih instrumenata da iole obasja umirući svet. Ne budimo ipak toliko skeptični, izađimo napolje, proleće je. Poštujmo svet u čijem postojanju predstavljamo samo kratku iskru i sve će biti u redu. I slušajmo divnu moć muzike.

Autor: Boris Džinić