01. Ja putujem
02. Pismo, glava
03. Istina
04. Ni oni ni ti
05. Za tvoje dobro

Sa "Slepim putnikom" oštrije, jače, ozbiljnije, jasnije, prljavo, ali ne i mutno, prugasta trojka kreće u napad!

Nakon sedam godina diskografske pauze, stiže nam novi, drugi po redu, album beogradskih punk'n'roll mornara, benda S.U.S. (Sistematsko Uništavanje Sistema). Album će, pored digitalnog izdanja, svetlost dana ugledati i na vinilu.

Iako prvi album jeste bio dobar i meni lično jako drag, ali produkcijski ne baš tako sjajan, na novitetu se već od prvog slušanja čuje vrlo jasna razlika u zvuku. Sa "Slepim putnikom" oštrije, jače, ozbiljnije, jasnije, prljavo, ali ne i mutno,  prugasta trojka kreće u napad!

Moram priznati da mi se na prvo slušanje učinilonekako jednolično, bez upečatljivih momenata, bez revolucije! Sutradan, na drugo, treće slušanje već mi je bilo jasno da je bend uspeo da tako harmonično spoji punk i rock'n'roll i da S.U.S. mornare nezadrživo nose talasi garažnog zvuka. Odmah su se izdvojili favoriti, i pesme su brzo počele da ulaze u uho.

U ovih deset pesama stali su revolt, bunt, osude i opomene i životne priče! Moj dojam je da gitara dominira albumom i da je glas malo utopljen u moru gitarskih efekata, ali ipak na kraju, sve se razaznaje i čuje. Tekstovi pesama su ono po čemu se pamti prvenac benda: izlasci u grad, žurke, devojke, nesrećna ljubav, društvene teme i naravno, osuda sistema. Na albmu "Slepi putnik"dominiraju dve teme. Društvena - gde bend jasno i oštro kritikuje laži, određene grupacije ili pojedince, poneki fenomen i ona druga – životna, gde se glavni lik preispituje, dvoumi ili traga.

"Himne" počinu lagano gitarskim delom, uključuje se bubanj, ritmično voze kao koračnica i isprva daje utisak spore pesme, a onda prasak i divljanje! Brzo i oštro osuđuju– posrnulu demokratiju, korumpiranost, palo sveštenstvo, "fotelje", lažni patriotizam i ostale pale vrednosti iz naših himni. Nakon društveno angažovane ide jedna,može se reći, "balada" tekstualno, muzički – ni malo. Kroz "Poslednji put"nas vozi gitara i brzi tempo, dok se odigrava unutrašnja borba sa samim sobom – pozvati "nju" ili ne­­?! Nimalo laganije, uz ritmične udarce bubnja nastavlja se tim tempom i u pesmi "Pas koji nije tvoj". Slobodu, kao nepresušan izvor inspiracije, S.U.S.-ovci opravdano identifikuju kroz slobodnog psa, lutalicu. Možda u prvom momentu  ne ostavlja utisak, ali ta pesma ima nešto čemu se vredi vratiti!I nema stajanja, nema pauze, rolerkoster u koji smo upali, samo se zahuktava! Da u današnjem društvu može skupo koštati kada mislimo svojom glavom i kako je to Sizifovski posao opominju nas kroz "Sam", koja je za nijansu sporija, kompleksna, a ipak energična. Za njom juriša "Sudbina". Isprva funky prizvuk, vah pedala, drugačiji početak, na momenat totalno iznenađenje, dok udarac u bubanj sve to ne rasprši.

B strana ploče počinje pesmom "Ja putujem", koju smo imali prilike da čujemo u odličnom spotu još pre par meseci i koja se na kraju izdvaja kao ubedljivi hit. Iako isprva nije bila moj favorit, ipak taj refren se uvlači pod kožu. Neagresivna, melodična, mekana. Zarazni rif  jednostavno i simbolično podseća na zvuk mašine koja se kreće šinama i vozi nekuda - nekoga u poznato, a nekoga u pitanja na koja odgovori ne postoje. Srećom, shuffle button je odavno izmišljeno. Iz naredne pesme porcija rock'n'rolla pršti od prvog do poslednjeg sekunda! "Pismo,glava" je western - brza i ubitačna, gađa u centar bez mnogo okolišanja i premišljanja. ("Život kocka prava, svodi se na pismo – glava."). "Istina" ne zaostaje u brzini i prži od starta, ali dosta agresivnije od prethodne. Iz nje kipti bes kao da time mogu da razbiju laži koje nas svakodnevno prate i opsedaju sa TV ekrana.

Pored toga što mene od kada sam je prvi put čula uživo, pre više godina, nezadrživo tera na đuskanje i vrlo je angažovana, pretposlednju pesmu čini mojim drugim favoritom. "Ni oni ni ti"je melodična, jednostavna, pitka, dok himnično ponavljanje na kraju pesme: "Želimo slobodu dajte nam mogućnost da i deca naše dece imaju budućnost" ne završi urnebesnim krikom! Istim tempom, ne spuštajući adrenalin, "Zatvojedobro" kao niz najstrmiji deo tobogana survava ovu vožnju u sam kraj. U njoj, opevanodno i šljam ovog društva podseća i preti da su tu i da to treba počistiti! Uh! Zaovuposlednjupesmunedavno je izašao i spot koji prati likove opisane u njoj, koji vredi pogledati.

Bend je prepoznatljiv po svojim nastupima i vizuelnom identitetu. Ko ih nije pratio, propustio je našminkanu ekipu koja pali činele i gitare i doslovce obara devojke s nogu. Neka ovaj"Slepi putnik" nađe put do nove publike i S.U.S. mornarima zada novi zadatak. Jer vremenom su postali zreliji, sigurniji i rekla bih spremniji na nove i izazovnije pustolovine pod piratskom zastavom u tom moru koje ih nosi. Roll on!

Autor: Boba Ranđelović