5. Stinger
6. Sound Engineer
7. Meditation
8. Run From Sound

Ocena: 7.5/10
Moderna alternativna dub muzika najzad dobija sve veći značaj na ovim prostorima.

Dub muzika se na ovim prostorima nikada nije uspela razviti i proširiti koliko i njeni srodni reggae i ska, al’ jedino je Hrvatska radila i radi na tome da se to zaista promeni. Pre svega zahvaljujući Radikal Dub Kolektivu, koji je iza sebe ostavio 3 fenomenalna dub albuma i koji je između ostalog zaslužan i za organizaciju nekoliko velikih festivala bas kulture u Hrvatskoj, a onda i bendu BAMWISE koji je već jako dugo na sceni, al’ je tek sada svoju priču zaokružio debi studijskim izdanjem, dub kultura živi i diše na ovim prostorima.

Albumom "Soundproof" Bamwise je nastavio koracima svojih prethodnika i dub pionira, Radikal Dub Kolektiva. Njihov zvuk i produkcija približavaju nas modernoj alternativnoj bas kulturi Britanije i Francuske – pomalo mračnoj i ozbiljnoj atmosferi koja nas svojim najraznovrsnijim elektronskim zvucima sa jedne, i mantričnim ritmovima bas gitare i bubnjeva sa druge strane odvodi u svojevrstan trans iz kog nije lako izaći. Međutim, ti moderni uticaji dobijaju poseban šmek kada se pomešaju sa tradicionalnim jamajčanskim reggae uticajima, i tu između ostalog mislim i na čuveni Najabingi ritam koji se veoma lucidno provlači kroz nekoliko pesama i koji nas dodatno odvodi u druge dimenzije.

Veoma odmereno su pristupili toj mešavini modernog i tradicionalnog, što će sigurno uticati da se privuče raznovrsnija publika, al’ još je bitnija njihova mera u aranžmanima koji nisu ni suviše dinamični, al’ ni suviše monotoni, već se svi zvuci i eksperimentisanja dešavaju u jednom skladnom i prijatnom toku. Ako sam nešto lično zamerio ovo albumu, onda je to što nema više od 8 kompozicija i što nismo čuli više inače veoma zaraznog vokala.

Ako postoji neko logično objašnjenje zašto do sada nismo videli više sličnih sastava na ovim prostorima, onda je to verovatno zato što se ovom vrstom muzike nije uopšte naivno baviti. Treba zaista biti studijski umetnik i umeti se igrati svim tim raznovrsnim efektima i elektronikom i zaista naći pravu meru. Možda je to ujedno i razlog zašto smo toliko čekali na ovaj debi album grupe Bamwise, al’ nema nikakve sumnje da će "Soundproof" ostaviti veoma bitan trag za dub muziku u regionu, ali, ironično, i da će verovatno biti bolje prihvaćen van granica regiona. Bend se trenutno nalazi na velikoj evropskoj turneji, a njihova reputacija odličnog live benda doći će do još većeg izražaja. Ako želite odmah da dobijete utisak i o njihovim live nastupima obavezno pogledajte snimak njihovog fenomenalnog nastupa iz 2013. godine na festivalu Regeneracija.

Ocena: 7.5/10