05. Moments
06. Heaven
07. Who Lies To Whom
08. Allison

Ocena: 8.5/10
Divna muzika koju riječki bend Jonathan tako vešto doprema do naših ušiju je sve ozbiljnija i bolja. Neverovatni su. Zaljubite se u i uz album "To Love".

Kada bih rekao da je novi album benda JONATHAN dugoočekivano izdanje, ne biste mi verovali jer je od prvenca prošlo tek tri godine, ali imajući u vidu kakvo je osveženje za našu balkansku scenu bio album "Bliss" i koliko je publika, čak i ona manje upoznata sa indie rock zvukom, bila oduševljena - period od tri godine je delovao kao dug prelazak preko sunčanih peščanih dina saharske Afrike bez preko potrebne vode.

Pustinju i njenu smrtonosnu sušu smo nekako preživeli, voda je konačno potekla sa "riječkog izvora" i došla konačno do nas, svojom mekom melodijom mazi naše osušene usne i ljubavnom tananošću klizi niz naše grlo osvežavajući svaku nit našeg postojanja. Upravo ovako deluje i dolazak divne muzike koju hrvatski bend Jonathan tako vešto doprema do naših ušiju. Zaljubite se u i uz album "To Love".

Album počinje mračno, misteriozno, kao deo neke mistične scene iz gotskog ili vampirskog horor filma. Poprilično neobičnom pesmom "Battles" otvaraju novi album - ispresecana je mnogim elementima koje još nismo imali prilike da čujemo kod njih, a ipak ima prepoznatljivih emocija i delova po kojima sasvim sigurno znamo da je to Jonathan. Nadalje je album usporeniji, okrenut emocijama, dirljiv, poziva vas na ples dok se vrtite u širokim i brzim krugovima gledajući u noćno nebo prepuno zvezda uz "Leaving Here" i "Days", dok "Moments" uz prelep početak nastavlja ovu divnu ljubavnu seansu. Pretače se u jednu od najupečatljivijih pesama na izdanju - "Heaven", koja dugim instrumentalnim delom i snažnim emocijama eruptira ovo vulkansko grotlo od albuma i izleće daleko u atmosferu kroz "Who Lies to Whom". Izražajnija i brža od ostalih numera, u potpunosti nas prepušta da trčimo kao ludi po lavi razlivenoj okolo po livadi na kojoj smo do pre nekoliko trenutaka bezbrižno uživali okupani zvezdanom svetlosti. Zaštićeni ovako prelepim muzičkim izrazom, čak vam ni lava ne može ništa, bar ne ova fiktivna. Za kraj uživamo uz simpatičnu "Allison", koja odmereno i zaljubljeno nagoveštava kraj albuma, ali ne i kraj cele ove započete priče koju će Jonathan dovršiti drugim delom albuma.

Naime, njihov drugi studijski album "To Love" je tek prvi deo celine koja će se naposletku zvati "To Love Or To Hold", a drugi deo bi trebalo da izađe do kraja godine, kada ćemo moći da uživamo u kompletiranom umetničkom delu iako je već i sam "To Love" istinsko umetničko delo sa osam svojih predivnih numera.

U recenziji njihovog prvog albuma sam napisao: "Ovo je iskren rock’n’roll koji jedva čekam da čujem uživo, a verujte mi, trebalo bi da i vi želite isto. Oni prosto gore u zvučnicima i viču: 'Dođite na naš koncert, da tada tek vidite kako ovo zvuči!'" Još uvek nisam imao priliku da ih čujem uživo, ali će se to ubrzo promeniti jer uskoro dele binu u Novom Sadu sa fantastičnim bendom The Killers, koji im je sasvim sigurno jedan od uzora. Do tada, i do sjedinjenja mozaika "To Love Or To Hold", uživajmo u novim pesmama koje su stvorili.

Autor: Boris Džinić
Ocena: 8.5/10