01. Retention City
02. Burano
03. No Moon to Take Me Home
04. Dorćol Late Recon
05. Selenophilia
06. Né Dal Mondo (bonus track, feat. Lynna and Jimmy)

Sve ono što volimo kod ovog benda je i dalje tu. Isprepletanost žanrova i smene uticaja koji su brojni a koje ćete lako prepoznati su i dalje prisutni ali Rain Delay su uspeli da iz albuma u album nastave da grade svoj identitet i na albumu "Selenophilia" se više nego ikad ističe lični pečat.

"Bolje ikad nego nikad" je mudra izreka kojom sam odlučila da započnem ovu recenziju iz razloga što sa istom kasnim nekoliko meseci i tražim kakvo takvo opravdanje za to. Ako ovome dodam "za dobru muziku nikad nije kasno“, moju umotvorinu, možda će bend prihvatiti izvinjenje za ovoliko kašnjenje. Nesumnjivo je da su fanovi sastava RAIN DELAY, koji su brojni i verni, uveliko preslušali peti studijski album "Selenophilia" i uživali u njemu (sigurna sam da ga vrte i dalje) a one koji to još uvek nisu uradili pokušaću da „ubedim“ da treba da pritisnu play. Nećete se pokajati.

Pet godina kasnije trilogija je dobila zaključak. Nakon albuma "Slumber Recon" i "Of Blood-Red and Gold", "Selenophilia“ je tu ne samo da zatvori ovo poglavlje benda već, nadam se i otvori neko novo koje ih čeka u budućnosti. Iako svaki od ovih albuma ponosono može da stoji sam za sebe, neopisivo je iskustvo slušati ih jedan za drugim. Ne samo da vam daje potpuni uvod u priču koju je bend želeo da ispriča već i mogućnost da ispratite fenomenalnu muzičku progresiju benda koja se desila tokom nastanka ove trilogije. Od prvog poglavlja do poslednjeg bend je promenio postavu ali ne i ono što karakterišeo Rain Delay zvuk od samih njihovih početaka. Kristalno je jasno da je Dušan Pešić kao jedini originalan član sastava pokretačka snaga ovog benda i da uprkos promenama koje su se desile nije dozvolio da bend skrene sa zacrtanog puta.

Sve ono što volimo kod ovog benda je i dalje tu. Isprepletanost žanrova i smene uticaja koji su brojni a koje ćete lako prepoznati su i dalje prisutni ali Rain Delay su uspeli da iz albuma u album nastave da grade svoj identitet i na albumu "Selenophilia" se više nego ikad ističe lični pečat, ono ka čemu svi streme. Kada ih čujete znate da su to Rain Delay. Moćni death i doom delovi isprepletani sa mekim akustičnim delovima i mnoštvom progresivnih elemenata vožiće vas kroz ovih pet pesama i teško ćete izabrati favorita. Ono što mi je prvo zapalo za uho već pri prvom preslušavanju albuma su zapravo Dušanovi clean vokali. Do sada sam se nekako uvek mučila upravo sa njima, nisu mi delovali dovoljno ubedljivo, činilo mi se kao da se ustručava da pusti glas. Na ovom albumu to nije slučaj. Više nego ikad upravo clean-ovima uspeo je da dodatno naglasi melanholiju koja vlada albumom. A duet koji dolazi na kraju kao bonus je pravi dokaz njegovog napretka.

Ovo je sad onaj deo kada treba da kažem da će ovaj fenomenalan album sigurno ući u trku za jedan od domaćih izdanja godine. No, neću to reći jer smo već zagazili u četvrti mesec nove, i da, "Selenophilia" se našla na skoro svim godišnjim listama. Umesto toga, rećiću da jedva čekam da čujem šta nam sledeće iz tabora benda pripremaju i svečano obećavam da mi ovaj put neće trebati šest meseci da vam kažem zašto treba da ih poslušate.

Autor: Jadranka Balaš