09. Revolution
10. Banish Misfortune
11. Double Cross
12. Parting Glass
13. Kesh Jig
Ocena: 8.5/10
Orthodox Celts su povukli prilično riskantan i hrabar potez imajući u vidu da su bend koji se prvenstveno oslanja na nastupe i svirke, što ovom albumu daje dodatno na težini. Naime, ovo je album po njihovoj meri i po meri njihovih pravih fanova. Oni koji vole, ali zaista vole njihovu muziku, estetiku pesama i atmosferu dočekaće ovo širom raširenih ruku, dok će sa druge strane, oni “sezonski” fanovi koji se sete benda negde polovinom marta, ili tokom besplatnih letnjih ili “pivskih” festivala možda imati nešto drugačije mišljenje.

Ako ne verujete u stvari poput Jetija, vanzemaljaca, Bigfuta, reprezentaciju Srbije na Svetskom prvenstvu u fudbalu ili završetak Koridora 10, razmislite još jednom. ORTHODOX CELTS su konačno izdali novi album, što je čudo u rangu sa onim gorepobrojanim. Ipak, da sam mogao da biram, izabrao bih baš ovo.

Šalu na stranu, Kelti su se diskografski oglasili nakon gotovo deset godina, i konačno dali fanovima novu dozu muzike koju su toliko željno iščekivali. Da stvari budu još bolje, objavili su album koji u potpunosti ispunjava očekivanja i učinili čekanje itekako vrednim. Ipak, jedna stvar mora u startu da bude jasna – “Many Mouths Shut” nije album za svakoga.

“Many Mouths Shut” je dobar, zreo album, koji veoma vešto izbegava “viski i pivo” klišee nudeći mnogo ozbiljnije teme, i generalno ozbiljniji ton. Album funkcioniše kao celina, i nakon gotovo dva meseca slušanja ne mogu drugačije da ga doživim. Sama selekcija i redosled pesama odrađeni su fenomenalno, tako da album od početka do kraja priča priču.

Odabrani singlovi “One/Milk & Honey” ili “I Wish You The Very Worst” možda jesu najprijemčljiviji najširoj publici, ali po kvalitetu ostale pesme ne zaostaju ni za pedalj. Sa druge strane, ne bi me iznenadilo da naredne budu skinute “Revolution”, “Parting Glass”, ili čak sporija, ali himnična “Double Cross” za koju očekujem da bude favorit publike na budućim koncertima.

Kelti su sa osam novih pesama i pet odličnih instrumentala ponudili publici dozu muzike koja će svakako biti dovoljna na neko vreme. Pokazali su da su kreativno itekako na visokom nivou, te da je možda i bolje bilo napraviti dužu pauzu nego na silu izdati materijal koji možda ne bi bio ovako dobar. Ipak, nisam siguran da bi publika istrpela još jednu deceniju čekanja.

Autor: Miljan Milekić
Ocena: 8.5/10