1. Igraj dok te ne sruše
2. Vreme vode
3. Reggaeneracija
4. Godina majmuna
5. Vinjete

Ocena: -/10
Novo veliko boks-set izdanje najbolji je odgovor na 'opaske' mnogih da se do albuma i muzike Del Arno Benda teško stiže. Bilo da ste najverniji fan benda, ili se tek upoznajete sa istim, ovo izdanje je neizostavno.

Pored glavnog motiva, proslave velikih 30 godina postojanja, DEL ARNO BAND je novo boks-set izdanje objavio kao odgovor na "opaske" mnogih da se do njihove muzike veoma teško stiže. Što zaista i jeste slučaj, ako uzmemo u obzir da se njihova originalna izdanja danas smatraju kolekcionarskim primercima, i da se samo po takvim cenama i preprodaju, kao i da su mnogi audio snimci na Jutjubu diskutabilnog kvaliteta. Bila su to dva veoma logična i više nego snažna razloga za Jovana Matića i ostatak ekipe da pruže svojim vernim fanovima i onima koji će to tek postati, još jedno novo i kvalitetno (re)izdanje.

Ako ste kolekcionar ili jednostavno "zaluđenik" za muzikom ovog benda (kao uostalom i pisac ovih redova), i već imate sva njihova izdanja u bilo kom fizičkom obliku, verovatno se pitate da li vam je uopšte ovaj boks-set potreban. Bio sam u sličnoj dilemi, ali nakon što sam izdanje uzeo u ruke i preslušao prve pesme, znao sam da je i ovo neizostavni primerak svakog ljubitelja Del Arno Benda. Glavni razlog zbog kog pišem ovo je veoma jednostavan – kvalitet snimaka, pogotovo albuma "Igraj Dok Te Ne Sruše", "Godina Majmuna" i "Reggaeneracija", je naprosto za nekoliko nivoa poboljšan u odnosu na zamućen i ne baš tako slušljiv kvalitet originalnih izdanja koja su rađena sada već veoma starom tehnologijom. Nove tehnologije i izuzetan mastering albuma učinili su da sve već poznate pesme doživite kroz jednu potpuno novu i osveženu dimenziju. Osim generalne "čistoće" zvuka, ritam sekcija u vidu bubnjeva, bas gitare i perkusija, je najzad naglašena u dovoljno meri za svakog reggae ljubitelja.

Čitavo boks-set izdanje dolazi u skromnom kartonskom pakovanju, baš kao i svaki album zasebno. Pored već pomenuta tri albuma, boks-set sadrži i njihovo poslednje studijsko izdanje "Vreme Vode", kao i poseban disk sa skupom njihovih obrada, dueta i saradnji sa drugim izvođačima, kao što su Riblja Čorba, Kornelije Kovač, Nikola Čuturilo, Milan Korać, itd... Na istom disku se nalaze i dva potpuno neobjavljena duba: "Kada Hodaš dub" i "Pero Machine dub", što je sigurno još jedan dodatan razlog da se domognete ovog izdanja. Uz sve to stiže i prateća knjižica od nekih 15 strana, među kojima možete videti neke od istorijskih fotografija benda, kao i pročitati mišljenja o bendu nekih istaknutih domaćih rok kritičara i novinara (Dragan Kremer, Dragan Ambrozić, Aleksandar Žikić...).

Ako se tek upoznajete sa Del Arno Bendom, mislim da nema bolje prilike od ove, da za veoma skromnu cenu (nešto više od 1000 rsd čini mi se) instant dođete do njihove celokupne diskografije i uživate u najboljem mogućem kvalitetu pesama. Ako ste verni fan i već imate sve njihove albume, u ovom izdanju ćete naći posebnu draž u već pomenutom kvalitetu zvuka koji će vam još više proširiti sliku o bendu, ali i po prvi put ćete imati priliku da držite debi album "Igraj Dok Te Ne Sruše" u CD formatu, baš kao i da čujete nove dabove. I naravno, u iščekivanju dugoočekivanog novog studijskog izdanja, nema boljeg načina da upotpunite svoje vreme i podsetite se zašto u stvari toliko volite Del Arno Band

Ocena: -/10