01. Kodama
02. Eclosion
03. Je Suis D'ailleurs
04. Untouched
05. Oiseaux De Proie
06. Onyx

Pokretačka snaga i kreativni um ovog benda Neige i njegov bubnjar Winterhalter još jednom su preskočili sve moderne trendove i stvorili umetničko delo neprocenjive vrednosti. "Kodama" je muzika benda Alcest koji stvara Alcest na način na koji samo oni mogu da izvedu.

Negde između "Les Voyages de l'Âme" i "Shelter" leži "Kodama", peti studijski album francuskog dua ALCEST. Dok su se sa albumom "Shelter" udaljili od metal zvuka i black metal uticaja prigrlivši sanjivi dreampop shoegaze zvuka, "Kodama" je povratak mračnijim korenima, black uticajima dok su čak i atmosferičniji delovi više naklonjeni metalu. Pokretačka snaga i kreativni um ovog benda Neige i njegov bubnjar Winterhalter još jednom su preskočili sve moderne trendove i stvorili umetničko delo neprocenjive vrednosti. "Kodama" je muzika benda Alcest koji stvara Alcest na način na koji samo oni mogu da izvedu.

Ne krijući svoju zaljubljenost i opsednutost japanskom kulturom, album je prepun ovih uticaja, Neige je čak i sam naziv albuma podredio ovome. "Kodama" je japanska reč za "duh drveta" (eng. "tree spirit") a koncept albuma inspirisan je filmom "Princess Mononoke". Konceptualna priča zasnovana na konfrontaciji prirode i ljudskog sveta, kao i aktuelnim svetskim tragedijama, ispričana je na mračniji, besniji način, povratak starom Alcest blackgaze zvuku.

Na slatko-gorak način, naslovna numera otvara četrdesetominutno putovanje koje balansira između svetlosti i tame, prelepo i hipnotišuće. "Kodama" odaje počast prepoznatljivom Alcest zvuku koji je pun, melodičan, težak i kao i uvek opčinjavajuć. Shoegaze elementi zamućuju svest, prepliću se i stapaju stvarajući zvučni pejzaž koji je ekspresivan i spiritualan. Miks elemenata, komleksna sa brojnim različitim delovima, progresivna ali ipak sa prepoznatljivim Neige-ovim potpisom. "Eclosion" nastavlja tamo gde je prethodna stala ali vrlo brzo sagoreva u agresiji i vriscima, divlja ali pozitivna.

Ostatak albuma protiče u tom balansu između nežnog i žestokog. Mešavina dva stila koja su mnogima falila na prethodnom albumu. Jedan od najsjajnijih primera ovoga svakako jeste neverovatna "Oiseaux De Proie". Omamljujuća, savršena blenda svega prikazanog na albumu i svega što je bend prikazao do sada, pogotovo sa one metal strane. Možda jedna od najdiverzivnijih pesama benda koja će izmamiti osmeh na lice svakom fanu. Kako im dolikuje, na čudan, eksperimentalan i zanimljiv način "Onyx" zatvara album.

"Kodama" ne pruža mnogo toga što bend već nije predstavio na albumima "Écailles de Lune’" i "Les Voyages de l’Âme", bez mnogo rizika i istraživanja manje poznatog kao što je to bio "Shelter", Alcest su sumirali impresivnu karijeru i učvrstili temelje dobro poznatog zvuka koji ih odlikuje. Uprkos tome, opet su uspeli da slušaoca povedu na nezaboravan put lepote i isceljenja. Nova mesta odsvirana na stari dobri način.

Autor: Jadranka Balaš