07. Murderer of Blue Skies
08. Higher Truth
09. Let Your Eyes Wonder
10. Only These Words
11. Circling
12. Our Time in the Universe

"Higher Truth" sigurno neće ući u trku za najbolji album godine, nije čak ni među najboljima koje je Chris Cornell predstavio. Ali činjenica je da ovaj čovek svojim glasom može da proda sve. Apsolutno sve.

Kada predvodite (ili ste predvodili) bendove kao što su Soundgarden i Audioslave, i kada solo karijeru započnete albumom kao što je "Euphoria Morning", nekako se podrazumeva da svi od vas očekuju da svaki put nadmašite sami sebe. Da ih raspametite. Da ih oduševite. Da ispunite njihova očekivanja, odnosno nadmašite očekivanja. Kao fana, ta očekivanja vrlo često koštala su me uživanja. Ostala sam uskraćena za mnogo dobre muzike jer sam očekivala previše. Kada sam naučila da prestanem da očekujem previše, mnogo sam dobila. Počela sam da otkrivam muziku na pravi način, i da na pravi način uživam u njoj i u muzičarima koje volim. Chris-ov album "Scream" nisam videla kao totalnu katastrofu, već sam ga prihvatila onakvim kakav jeste - kao eksperiment koji muzičar poput Chris-a Cornell-a sebi može da priušti. I uopšte nije bio tako loš.

Sa novim solo albumom "Higher Truth" Chris se vraća na poznatu, dobro utabanu stazu. Ali na račun uzbudljivosti. "Higher Truth" sigurno neće ući u trku za najbolji album godine, nije čak ni među najboljima koje je Chris Cornell predstavio. Ali činjenica je da ovaj čovek svojim glasom može da proda sve. Apsolutno sve. Ja ću zasigurno uvek stajati u prvom redu i čekati da to kupim.

Uvodna pesma i prvi singl "Nearly Forgot My Broken Heart" u startu određuje pravac u kome će se ovaj album kretati i retko kad skreće sa puta. Rock čvrsto isprepletan pop uticajima, uz dodatak folka, ako u startu prihvatite ovu mešavinu zagarantovano ćete uživati u ostatku albuma. Lak za slušanje, vrlo zarazan, sa pevljivim refrenima i temama koje nikad ne izlaze iz mode. Uticaj prethodnog live albuma "Songbook" je primetan. Akustična gitara i prepoznatljivi glas, pogotovo u pesmama "Dead Wishes" i "Worried Moon" . To je ono gde je Chris najjači. Dobitna kombinacija. Da lepota leži u jednostavnosti dokazuje prelepa romantična balada "Josephine", nežne i krhke "Let Your Eyes Wonder" i "Only These Words"  Zašto više niko ne peva o ljubavi na ovaj način? Da nije ceo album predvidiv pokazuju pesme poput naslovne "Higher Truth" i "Our Time In The Universe" koje skreću malo sa tog kursa. "Murderer Of Blue Skies" sa možda i najboljim melodijama, je najeksperimentalnija na albumu, mada se Chris gotovo slepo drži onoga što mu leži i oslanja na svoj glas.

Bez mnogo varijacija i iznenađenja, Chris je iznedrio sasvim solidan, intiman album, koji vas neće ni raspametiti ali ni razočarati. Postoji nekoliko pesama kojima ćete se rado vraćati a neke ćete, sigurna sam, i zaboraviti da ste ikada čuli. Ovo nije album koji će promeniti svet niti vam pomoći da spoznate "višu istinu", ali će svakako biti lep dodatak vašoj kolekciji ako ste Chris-ov fan. Njegova moć leži u njegovom glasu, i sa te strane vas neće izneveriti nikada. Za sve one ostale, Chris je ove godine objavio reizdanje debi albuma pod nazivom koji je prvobitno bio predviđen, "Euphoria Mourning", možda prošlost krije odgovore koji su vam potrebni.

Autor: Jadranka Balaš