09. Creatures In Heaven
10. If God Loves Rock 'N' Roll
11. Living On The Edge
12. Claws
13. You, Still Of War

Ocena: 8.5/10
My God-Given Right je sve što želim da čujem od ovog benda: album pun himničnih, brzih i pozitivnih pesama koje bend Helloween vraćaju na zasluženi tron power metala koji su izgradili pre trideset godina.

Malo je bendova poput nemačkih legendi HELLOWEEN koji se pored toga što su začetnici jednog novog žanra mogu pohvaliti sa 30 godina stalnog radnog staža. I pored silnih kolebanja u postavi i podelama među fanovima bend je opstao zahvaljujući nepokolebljivoj upornosti i iskrenoj želji da stvaraju muziku koju vole. Njihov petnaesti album i prvi nakon "Rabbit Don’t Come Easy" izdat za Nuclear Blast pod nazivom "My God-Given Right" svedoči tome da bend ne namerava da uspori u skorije vreme.

Kako ovim albumom obeležavaju 30 godina od izdavanja debitantskog EP izdanja bend se potrudio da kroz pesme prizove sećanja na sve periode svog bogatog kataloga. Dok su izdanja "Gambling with the Devil" i "7 Sinners" poput kontroverznog "The Dark Ride" istraživala mračniju stranu benda, prethodni "Straight out of Hell" i najnoviji album prate utabanu happy, happy Helloween stazu koja je i proslavila ovaj bend. Album otvaraju "Heroes" i "Battle’s Won" koje već na početku stavljaju do znanja šta od albuma možete očekivati. Za razliku od prethodnika koji je bolovao od previše filera i premalo pesama koje će se zavući slušaocu pod kožu, na "My God-Given Right" ređaju se hit za hitom. Vesele, himnične pesme koje je napisao pevač Andi Deris: "Russian Roulé," "Stay Crazy" i "Lost in America" lako ulaze pod kožu slušaoca. Pored njih tu su pesme "The Swing of a Fallen World" i balada "Like Everybody Else" sporijeg tempa koje su fin kontrast bržim numerama i predstavljaju sjajan prelaz sa A na B stranu albuma. Dok je prvi deo albuma posvećen kratkim i pitkim hitovima, na drugom delu su se našle duže i kompleksnije pesme u kojima će fanovi bilo kog perioda benda Helloween pronaći nešto za sebe. Pesme poput "You, Still of War" ili "Creatures in Heaven" su kompleksni biseri u rangu sa klasicima koje je bend pisao u periodu kasnih 90-ih.

Vrhunac albuma predstavljaju pesme koje je napisao gitarista i jedan od osnivača, Michael Weikath, čiji su kvalitet pesmama od 2000. godine fanovi osuđivali zbog toga što su znatno odudarale od stila i tempa benda. Međutim, na poslednja dva albuma Weikath je opravdao visoka očekivanja koja je u prošlosti zadao hitovima poput "Eagle Fly Free" ili "Power." Pesme poput pomenutih "Battle’s Won" i "Creatures in Heaven" su odličan primer onoga što mnogi očekuju od ovog benda, dok je mračna stvar "Claws" sjajan omaž prvom albumu "Walls of Jericho" na kojoj posebno briljira bubnjar Dani Löble.

Pored očiglednog pomaka na polju kvaliteta pesama važno je istaći i ogroman pomak koji se tiče produkcije. Iako je Charlie Bauerfeind vrstan producent koji u svojoj radnoj biografiji ima velikane poput bendova Blind Guardian i Saxon, njegov rad sa bendom Helloween imao je svojih padova. Dok su prethodna dva albuma patila od prepojačanih gitara, neprirodnog zvuka bubnja kao i zagušenog miksa, na novom albumu sve zvuči kristalno čisto. Zvuk gitara je izuzetno jasan i podseća na zvuk kakav je bend negovao tokom 80-tih i druge polovine 90-tih.

Najveća zamerka koju će mnogi verovatno imati vezana je za vokal. Istini za volju, i pored toga što je Andi Deris na čelu benda već 20 godina mnogi mu i dalje zameraju na činjenici da nije Michael Kiske. Na "My God-Given Right" čuje se da su godine forsiranja glasa uzele danka te se Deris mnogo više štedi i drži glas u srednjoj visini, iako i dalje ume da iznenadi izuzetnim deonicama poput onim na gorepomenutim pesmama "The Swing of a Fallen World" i "Claws." Druga stvar je pop-rock pristup pisanju pesama, koji je na ovom albumu zastupljeniiji nego na bilo kom izdanju do sada i koji će verovatno odbiti većinu fanova koji očekuju daleko kompleksnije pesme.

Iako mi je Helloween omiljeni bend koji je umnogome doprineo usmerenju mog muzičkog ukusa, pomalo razočaran prethodnim albumom novom sam pristupio sa određenom dozom opreza i znatno sniženim očekivanjima. Srećom po mene, "My God-Given Right" je sve što želim da čujem od ovog benda: album pun himničnih, brzih i pozitivnih pesama koje bend Helloween vraćaju na zasluženi tron power metala koji su izgradili pre trideset godina.

Autor: Jovan Ristić
Ocena: 8.5/10