08. Mama I’m Ready
09. XYZ
10. The School
11. Love
12. Wicked Games

Ocena: 8.5/10
Jonathan deluju tako sigurno u to što rade. Zvuče baš kako treba, prijatno za uho a na trenutke prljavo u onoj šmekerskoj meri koja je dovoljna da shvatite kako ovo nije album nastao neprestanim doterivanjem delova pesama u studiju, sređivanjem i lickanjem muzičkih linija. Ovo je iskren rock’n’roll. Ovi Riječani deluju veoma ozbiljno i dobro je što sebi ne postavljaju ni žanrovske, ni jezičke, niti bilo kakve granice, jer ja ne vidim granice koje mogu da zaustave ovaj bend.

Puštaju da njihova muzika govori u ime benda i ne žele sebe da svrstaju u određen žanr ili kako to oni kažu "kutiju ili popularnu policu stilova". Nedavno smo radili intervju sa njima pa sam tako, sasvim slučajno i saznao za njih. Riječki bend JONATHAN kupio me je već prvim singlom, dok je ostatak albuma "Bliss" to samo potvrdio. Ovo je bend koji je zaista prijatno osveženje za scenu na Balkanu i koji prikazuje da uplivi modernih rock stilova nisu nužno loša stvar i ne treba gajiti odbojnost prema svemu što "dođe tamo negde iz daleka". Ne, to nam nisu nametnuli, niti je neko "plaćenik" jer svira određenu vrstu modernije muzike koja je došla sa zapada, jednostavno su u pitanju muzički entuzijasti koji vole da istražuju nove putanje muzičkih pravaca. I to rade odlično.

Jonathan su nastali, kako kažu, sasvim slučajno krajem 2011. godine. Sklopljeni igrom slučaja prilikom jednog koncerta posle kojeg su se još jednom našli na druženju u garaži kada je sve krenulo. Odmah su usledile nove pesme na kojima rade na isti način kao i danas. Okupili su se, jednostavno počeli da sviraju bez ikakvih sprega, i prema njihovim rečima "zaljubili se jedni u druge i zaronili u svet beskrajne inspiracije". Stvorili su Jonathan-a, lika koji svim svojim osobinama predstavlja petorku koja čini bend, a to su Zoran Badurina (vokal), Branko Kovačić (bubnjevi), Nikica Jurjević (bas), Tomislav Radinović i Darko Petković (gitare). Kako su sve ovo iskusni muzičari sa popriličnim iskustvom, nekako se nije ni moglo očekivati da naprave nešto loše.

U mnogim hvalospevima, kada neko ovde zvuči jako dobro i oduševi veliki broj ljudi, navodi se kako je prosto neverovatno da jedan bend na ovim prostorima zvuči kao da dolazi sa, na primer, britanske scene. Ili bilo koje svetske scene. Ne volim tu rečenicu "ovo je domaći bend, ali zvuči tako svetski". U redu, to jeste istina, ali zašto ne možemo samo reći da zvuče istinski dobro? Da ne znate, slušajući ovaj album pomislili biste da oni haraju ogromnim svetskim festivalima rame uz rame sa najpopularnijim imenima današnje indie rock scene. Sa jednim takvim imenom su već i svirali u Zagrebu, popularnim britanskim indie rock bendom Editors.

Ovaj debi album vas faktorom iznenađenja obuzima kao oluja koja se sastoji se od 12 manjih zvučnih tornada povezanih u idejnu celinu i sve vreme vam drži osmeh na usnama. Verujem da ćete makar malo zaigrati, pre nego što poludite poneseni zanimljivim ritmovima, sklopovima pesama i iskrenim tekstovima iznetim još iskrenijim vokalima. Ne bih posebno izdvajao pesme jer kao celina zvuče upravo onako kako treba i Jonathan deluju tako sigurno u to što rade. Gitare su fantastične, bubnjevi lepršavi i snažni, bas izražajan, a vokali ubitačni, emotivni i sigurni. Sve vreme njihova muzika prikazuje veliku dozu iskrenosti i emocija, dok vas na trenutke pecne iznenadnim udarom snage iskazane kroz grublji vokal i još jači bubanj koji prati veoma domišljate rifove.

Jonathan zvuče baš kako treba, prijatno za uho a na trenutke prljavo u onoj šmekerskoj meri koja je dovoljna da shvatite kako ovo nije album nastao neprestanim doterivanjem delova pesama u studiju, sređivanjem i lickanjem muzičkih linija. Ovo je iskren rock’n’roll koji jedva čekam da čujem uživo, a verujte mi, trebalo bi da i vi želite isto. Oni prosto gore u zvučnicima i viču: "Dođite na naš koncert, da tada tek vidite kako ovo zvuči!" Retko se desi da vas nečiji prvi album ovako osvoji, i to na prvo slušanje. Ovi Riječani deluju veoma ozbiljno i dobro je što sebi ne postavljaju ni žanrovske, ni jezičke, niti bilo kakve granice, jer ja ne vidim granice koje mogu da zaustave ovaj bend.

Autor: Boris Džinić
Ocena: 8.5/10