06. Born On My Own
07. Giving Up
08. My Pleasure
09. Happy Times
10. Faust
11. Silent So Long (featuring Jonathan Davis)

Album "Silent So Long" donosi jedanaest kompozicija na kojim gostuje čak šest velikih imena. I to fakat nije najvažnija stvar na albumu. Ono što je mene oduševilo još kod prvog izdanja jeste pristup koji Richard ima u aranžiranju pesama. Odmah možete videti odakle dolazi najvažniji faktor koji Rammstein poseduje, a Emigrate je čist dokaz da se to ne dešava slučajno.

Pauza rada benda Rammstein sigurno nije obradovala veliki broj ljudi, no onog momenta kada sam čuo da ista stupa na snagu iskreno sam se obradovao. Ne zato što ne volim ovaj bend, nego zato što sam bio gotovo siguran da nas čeka nova EMIGRATE ploča. Kada je 2007. godine izašao prvi album koji je nosio ime benda, Richard Z. Kruspe (gitarista benda Rammstein) je uspeo da napravi odličan album. Sticajem okolnosti, na novi album smo morali da sačekamo punih sedam godina. I vredelo je.

Već od prve numere "Eat You Alive" je potpuno jasno da vas čeka album koji je prepun pravih hitova kojima Emigrate bez ikakvih problema može da napravi planetarni uspeh na metal sceni. Kao saborca (čitaj gosta) na ovoj pesmi Richard ima frontmena benda Seeed. Frank Dellé je odigrao možda i najbolju rolu u dosadašnjoj karijeri. Ne zato što njegov bend ne valja, već mislim da mu ovako nešto mnogo više leži. Sa druge strane, Frank je zasigurno "najnepoznatiji" gost na ovoj ploči, pa je njegov dobro odrađen nešto što je samo veći plus.

Pored njega, gosti na ovoj ploči su Lemmy Kilmister (Motorhead), Marilyn Manson, Margaux Bossieux (Richard-ova žena, basistkinja benda Dirty Mary), Jonathan Davis (Korn) i Peaches (kanađanka koja živi u Berlinu). Liste je vrlo zanimljiva, a svaki od gostiju je svojim originalnim šmekom obeležio jednu od pesama u kojoj učestvuje.

Svakoj od pesama koja se nalazi na albumu "Silent So Long" bend je prišao veoma temeljno i uz sve to se brinuo i o produkciji albuma. Numere "Rock City" (u kojoj gostuje Lemmy), "Rainbow", "Faust" i naslovna "Silent So Long" u kojoj gostuje Jonathan Davis su zaista pravi biseri i daju pravu sliku onoga što Emigrate pokušavaju da urade. Komercijalni pristup industrial žanru na potpuno drugačiji način nego što to Richard radi sa svojim matičnim bendom.

Albumom "Silent So Long" Emigrate su napravili značajan korak napred u odnosu na prvo izdanje od pre sedam godina, pa su uspeli da se iskupe za toliku pauzu. Najbolje bi bilo da ne moramo da čekamo sledeću dužu pauzu rada benda Rammstein da čujemo kako će zvučati sledeći album sastava Emirate. No, materijala za čekanje ima, pošto je ovo album koji sigurno nećete slušati samo jednom.

Autor: Marko Ristić