5. Thrive
6. Primordial Sound
7.  Arise
8. Ebb & Flow
9. The Parable

Ocena: 10/10
„Language“ se obraća slušaocu govoreći posebnim jezikom, održavajući pomno pažnju kroz devet grandiozno ukomponovanih kompozicija koje se prelamaju u odbljescima svega što je progressive rock i metal sticao svih ovih godina kroz ostvarenja neobuzdano kreativnih muzičara.

Dve godine nakon poslednjeg albuma „Intrinsic“, fenomenalni THE CONTROTIONIST, čije ime ne može na bolji način opisati sve ono što uspevaju izvrnuti putem zvuka u apsolutno očaravajuće i zadivljujuće, vratili su se u studio u januaru ove godine, iznedrivši  konačno “Language”, svoj treći LP.

Iako je prošle godine dotadašnji vokal benda Jonathan Carpenter naputio bend zbog porodičnih obaveza, jer je očekivao svoje prvo dete, The Controtionist su vrlo brzo regrutovali pevača iz benda Last Chance To Reason, budući da je Michael Lessard već pevao uživo sa njima ranije zamenjujući Carpenter-a, i bio veoma zainteresovan da im se priključi. Njegov melanholično zavodljivi glas savršeno je ulegao u savitljivo dinamične kompozicije dajući im čitav spektar nijansi žestine, ekspresivnosti i emocije. Lessard nije jedina nova snaga benda. Budući da je Carpenter i svirao i pevao, sa Lessard-om samo za mikrofonom, The Controtionist su morali naći klavijaturistu. Eric Guenther, koji je za prethodni album “Intrinsic” radio produkciju klavijatura, postavljen je na tu poziciju. Nekadašnji basista instrumentalnog sastava Scale The Summit, Jordan Eberhardt, zamenio je ove godine Christopher-a Tilley-a samo dva dana nakon što je ovaj obavestio bend da želi više vremena provoditi kod kuće, te iz tog razloga ne može više biti deo benda.

„Language“ se obraća slušaocu govoreći posebnim jezikom, održavajući pomno pažnju kroz devet grandiozno ukomponovanih kompozicija koje se prelamaju u odbljescima svega što je progressive rock i metal sticao svih ovih godina kroz ostvarenja neobuzdano kreativnih muzičara. Uticaj muzičke lektire ovog žanra je neosporan, sakriven između svake note usnimljene na ovom dragocenom, umetnički predivnom albumu. Putovanje kroz lepotu muzičkog stvaranja i ekstazu slušanja muzike kroz koje The Controtionist vode svog slušaoca ima katarzično dejstvo.

Ono što je ostalo zabeleženo u Basement Redording studiju drži do kvaliteta koji su The Controtionst postavili sa svoja prva dva albuma,  ujedinivši kreativne snage sa Jamie King-om, producentom poznatom po saradnji sa bendovima Between The Buried And Me, Last Chance To Reason, Wretched i mnogim drugima.

Letargično i pritajeno, „Language“ latentno zavodi svojom naizgled mirnom čarolijom, uplićući snagu svog muzičkog izražaja između dopadljivih vokalnih melodija, melanholičnog i nežnog, a opet monstrumski opakog Lessard-ovog glasa, koji u slojevima prozivodi gigalomansku snagu i izražajnost najskrivenijih osećanja. „The Parable“ kojom se ovo ostvarenje skoro svečano završava, klasičan je primer koliko Lessard zna da odskoči od svog prirodnog zvuka i prošara pesmu svime što ume.

Ukoliko odmah zatim čujete „The Source“, shvatićete da „Language“ zapravo nema kraja, već može besprekidno da živi kao celina u domenu svog proticanja kroz igranje muzikom. Melodično i šeretski,  gotovo u potpunosti podupreta glasom, ovo je numera koja beskompromisno lepo uvodi u priču albuma. "Language I: Intuition" zadržava lepotu početka i raste u razgibanog čarobnjaka od zvukova koji očarava svojom pojavom. Ljuljajući se ka post metal atmosferi kroz skoro sve pesme barem malim delom, “Language” tka divno tlo za uživanje, odmor i razmišljanje.

“Thrive” se podupire na pleća klasičnog, starog progressive rock-a ne prezajući da se vešto razgiba u moderan i savremen progressive zvuk. “Primordial Sound” se sukcesivno uvlači pod kožu, kao bajalica dokazujući moć kojom The Controtionist spontano usisavaju slušaoca pod okrilje svog nesavladivo neodovljivog šarma putem repetativnih rifova i zavodničkih vokalnih deonica. “Ebb & Flow” je jednostavno divna; pravi dragulj ovog albuma pa i samog žanra. Ne snebivajući se da isprobaju gotovo sve, The Controtionist kroz ovu pesmu iskazuju ne samo muzičku zrelost i neosporivi talenat, već i sve ono što kao muzičari predstavljaju u bendu iza koga stoje.

Iz kompletno fanstastično ukomponovane sinergije instrumentalnih deonica, teško je lako izdvojiti jedan indtrument koji posebno blista. Sasvim prirodno, prvo se zapaža glas koji se slušaocu obraća, ali muzički egzibicionizam kojeg se The Controtionist kolektivno ne stide, suptilno predstavlja sve njihove muzičke uticaje. Na pojedini kratak trenutak vam se može učiniti da čujete neki drugi bend, ali upravo u tome cveta lepota njihovog igranja kroz stvaranje muzike – The Controtionist su uspeli uzeti pelcer i uzgajiti sasvim novu živu tvorevinu.

Silina kojom svaka pesma odiše, enormna je. Ne izgubivši sirovu lepotu iz muzike, bend je uspeo satkati moćan album, žestoko izražajan i kompleksan  koji definitivno budi najrazličitija osećanja i nikako ne ostavlja ravnodušnim.

Autor: Milica Marić
Ocena: 10/10