4. Чорногора (Chornohora)
5. Подолянка (Podolyanka)
6. Нiчний лiс (Night Forest)
7. Тумани i сутiнки (Fogs and Twilights)
8. Вiтер Волi (Wind of Freedom)

Od black metal uticaja, preko sympho metala, do klasičnih pagan elemenata, „Wind of Freedom“ nudi široku sliku u čijoj lepoti mogu uživati fanovi raznovrsnih žanrova.

Ukrajinci PAGANLAND postoje od 1997. godine, ali sticajem nepovoljnih okolnosti tek sada dolaze do debi albuma. Česte promene članova benda, prekid rada u 2007., sve iznova od 2010. samo su neke od nevolja koje su ih pratile tokom karijere, što je rezultiralo time da iza sebe ostave jedno demo i jedno split izdanje. Svakako malo za trinaest godina aktivnog rada, ali kada čujemo “Wind Of Freedom”, na neki čudan način osećamo da je prvenac došao u pravo vreme.

Zrelost je ono što najviše odlikuje ovo izdanje, bilo da su u pitanju aranžmani, konstrukcije pesama ili sama izvedba. Imamo utisak da je sve bilo predodređeno jer “Wind Of Freedom” predstavlja jedno kompaktno, profesionalno i kvalitetno izdanje. Numere poput „Чорногора“ i „Тiнi Минулого“ pokazuju svu raskoš i bezgraničnost paganskog metal zvuka, ali i duhovnu uzvišenost karakterističnu za Ukrajince. Kao najzanimljivija može se izdvojiti kompozicija „Подолянка“, koja pleni jednostavnim melodijama, preslatkim dečijim glasom i motivima koji su u stanju da u vama probude niti isprepletane sa vašim precima.

Osim introa „Коло Вiчностi“ koji je posve bespotreban, svaka kompozicija ima nešto posebno u sebi; najveća varijacija je pokazana u vokalima, što danas nije toliko čest slučaj, dok je muzički izraz toliko bogat da nam nikad neće dosaditi. Od black metal uticaja, preko sympho metala, do klasičnih pagan elemenata, „Wind of Freedom“ nudi široku sliku u čijoj lepoti mogu uživati fanovi raznovrsnih žanrova.

Velika je šteta što produkcija nije uspela da isprati kvalitet same izvedbe; u mnogim delovima pesama bas bubanj prosto uguši druge instrumente, ali na svu sreću taj segment nije preterano osakatio celokupan, a svakako živi organizam. Na kraju ne ostaje ništa drugo osim toga da pozovemo naše fanove da naruče ovo izdanje, budući da do Svarga kataloga možete doći preko našeg Grom Records-a. Album će zvanično izaći 4. marta, a vaš recenzent smatra da bi ovo izdanje morao da ima svaki fan pagan, melodičnijeg black i slovenskog metala.

Autor: Boban Pantoš