07. Prey
08. Rođen za pakao
09. Nespokoj
10. Moment of Clarity (instrumental)

Ocena: 9.5/10
...slušajući ovaj album shvatate da žanrovska podela nema nikakvog smisla, da je važno da se svira i žestoko cepa, a Putrid Blood to svakako znaju dobro da rade.

PUTRID BLOOD možete nazvati thrash bendom, speed bendom sa HC uticajima i tako dalje, a najtačnije bi bilo nazvati ih odličnim bendom jer su u njihovom slučaju žanrovske odrednice apsolutno nebitne. Tu tvrdnju njihov debi album „Absolute Profit“ samo potvrđuje, dok je Srbija, čini se, konačno dobila udaračko izdanje, koje je pritom pristupačno širem krugu ljudi.

Dok slušam debi album Šiđana imam utisak da prisustvujem rađanju istorije. Zapravo, osećaj je nepogrešivo isti kao kad je izašla kultna kaseta „Razbijanje/Breaking“ Novosađana Ritam Nereda. Te daleke 1993. mi je kroz glavu prolazilo nešto poput „ovo će biti veliki bend“! I bi tako! Svi predznaci su tu i kad je u pitanju Putrid Blood. Iako je reč o sasvim drugoj vrsti muzike, može se podvući paralela između Nereda i Putrid-a. Novosađani su albumom „Razbijanje“ sjedinili nekoliko pravaca koji su do tada bili „nepomirljivi“ i tako na svoje koncerte dovlačili ljude različitih (muzičkih i ideoloških) profila, a ako se kockice poslože kako treba, isto će biti i sa ovim junacima naše priče. Ritam Nereda su onomad već imali album „Nikog Nema“ (1991.) koji je voleo određeni krug fanova, dok je prava eksplozija usledila dve godine kasnije. Putrid Blood imaju EP „Fire At Will“ (2009.). Najzad, Nered je imao tekstove i na srpskom i na engleskom jeziku, što je potpuno isti slučaj sa Krvavima.

Album otvara bombastična thrash/speed himna „Vulture“ koja je negde na granici Kreator-Slayer, s tim da Putrid Blood vode računa o svojoj prepoznatljivosti – hardcore vokalima i veoma catchy refrenima koji će se ispred bine pevati u glas. Pored rifova, sjajne solo gitare su takođe odlika koja krasi „Absolute Profit“ i naravno, već poznati odnos harsh i growl vokala. To dvoglasje, uz izuzetno snažne i brze ritmove, nosi album na svojim plećima, a uz hitične kompozicije kakve su „Re-Animator“, „Silovanje“, „Zver“, „Rođen za pakao“ i „Kontraudar“, čine da „Absolute Profit“ bude pristupačan zaista širokom krugu ljudi.

Jednostavno rečeno, slušajući ovaj album shvatate da žanrovska podela nema nikakvog smisla, da je važno da se svira i žestoko cepa, a Putrid Blood to svakako znaju dobro da rade. Voleli više punk, HC ili metal potpuno je nebitno jer su šanse ogromne da ćete ovaj album zavoleti bez obzira na afinitete. Pored iskrene i direktne muzike, svojevrsni ambasadori ujedinjenja scene su tekstovi koji su jednostavni i prijemčivi, ali i angažovani. Iskreno verujem da se svi mogu pronaći u stihovima Gnjide, poltroni sede na vrhu, svog kraja nisu ni svesni, trud i rad  su izgubili svrhu, videćete kol’ko smo besni! („Kontraudar“) ili Bigotry will suck you in, it will crawl under your skin, can’t get rid of that pest, for your sake they know what's best (“For God’s Sake”), što je, pored same muzike, i najjače oružje ovog izdanja.

Pored napomenutih stvari, “Absolute Profit” je i apsolutno ubedljiv zbog produkcije. Album je snimljen u studiju Blaze kod Miloša Mihajlovića i u poslednjih nekoliko godina domaća metal scena nije imala bolje producirano izdanje. To mišljenje potkrepljeno je čistotom zvuka, kristalno jasnom produkcijom, a da se pritom ostalo u dvorištu „stare škole“. Tako nešto je i bilo neophodno da bi ovaj album zasijao u punom svetlu.

Svakako, u ovoj zemlji dobri albumi postaju priznati i voljeni tek kada bendovi umeju da ga promovišu na najbolji način – koncertima. Neretko se dešavalo da dobri snimci rade više u korist grupa nego njihovi sami nastupi, na šta se u rock muzici ne gleda blagonaklono. Budući da Putrid Blood zaista moćno deluju na bini, može se očekivati da ponuđene pesme zavole mnogi jer su momci još pakleniji, opakiji i snažniji uživo, a mnogi fanovi će to umeti da pozdrave.

Za mene nema lepšeg osećaja kada je jedina prava zamerka koju mogu uputiti to što izdanje ne traje duže, a taj osećaj je naročito jak kad je reč o našem bendu. „Absolute Profit“ traje nešto jače od pola sata i tom minutažom nam ne može utoliti glad. S druge strane, pored samog kvaliteta pesama, upravo taj vapaj će nas i terati da album slušamo iznova i iznova. Meni se čini da će se ovaj album slušati i za deset, dvadeset godina jer zaista toliko vredi. Sad još samo da ostanemo toliko dugo živi u ovom sveopštem ludilu, a to će nam, ipak, biti lakše uz bendove poput Putrid Blood.

Autor: Boban Pantoš
Ocena: 9.5/10